Google Adwords

Annoncering med omtanke

Opsætning af annoncekonto

For vejledning ring tlf: 52 77 50 85

Basic

4.999 DKK

engangsbetaling

  • 3 kampagner
  • Remarketing
  • Retargeting

Medium

6.999 DKK

engangsbetaling

  • 5 kampagner
  • Shopping kampagne
  • Remarketing
  • Retargeting

Udvidet

Kontakt os for en udvidet løsning

engangsbetaling

  • Kampagner
  • Shopping kampagner
  • Remarketing
  • Retargeting
  • Extentions
  • Telefon kampagner

Alle priser er ex moms

Det siger vores kunder

Tag din forretning til nye højder med SEO-Partners

SEO-Partners hjælper virksomheder i hele Danmark med at synliggøre deres virksomhed, service eller produkt. Vores resultater er skabt på baggrund af hårdt arbejde og viljen til at nå målet.

Fang den rigtige kunde

Med Google Adwords er det nemt, at komme ud til en masse mennesker. Det er de rigtige mennesker, som rent faktisk "konverterer" der er målet at nå ud til. Det er SEO-Partners specialister i.

Mål hvor kunderne kommer fra

Ved hjælp af en stærk opsætning af Google Adwords vil vi kunne optimerer jeres konto uge efter uge og dokumentere resultaterne.

Kom fra A-B

Vi opsætter KPI'er fra første dag og arbejder målrettet mod jeres mål. Uanset om det er leads, konverteringer eller branding.

Vedligeholdelse af Google Adwords

For vejledning ring tlf: 52 77 50 85

Basic

4.999 DKK

Månedlig betaling

  • Budoptimering
  • Kampagne optimering
  • Keyword optimering
  • Månedlig rapportering

Medium

6.999 DKK

MÅNEDLIG BETALING​

  • Yderligere budoptimering
  • Yderligere kampagne optimering
  • Keyword optimering
  • Negative keywords
  • Månedlig rapportering

Udvidet

9.999 DKK

MÅNEDLIG BETALING​

  • Udvidet budoptimering
  • Udvidet kampagne optimering
  • Keyword optimering
  • Negative keywords
  • Månedlig rapportering

Alle priser er ex moms

Digital markedsføring med Google Adwords

Hvad er Google AdWords?

Google AdWords er en måde, du kan lave online markedsføring på gennem online annoncering. Med Google AdWords kan du hurtigt og effektivt opnå en øget konverteringsrate på din hjemmeside, og dermed også en øget profit.

Google Adwords er navnet på de annoncer, der bliver vist øverst i søgeresultaterne, når potentielle kunder søger efter produkter, ydelser eller andre ting, der matcher det din virksomhed kan tilbyde. Søgeresultaterne der ligger øverst er markeret med ordet Annonce, og der vil makismalt blive vist fire annoncer pr. søgning. 

(INDSÆT BILLEDE AF et eksempel på en googlesøgning)

Google Adwords er en effektiv måde at lave markedsføring på. Det koster dig ikke noget at ligge øverst i de fire annonceresultater. Det kommer først til at koste dig noget, når dine kunder klikker på din annonce. Dette kaldes også klikpris.

Det er Google der afgøre hvilke annoncer, der får lov til at ligge øverst. Dette sker ved en auktion, der foregår mellem de virksomheder, der har valgt at opsætte deres annoncer på de samme søgeord. Hver virksomhed afgiver det maksimale bud, som de er villig til at betale for annoncen – dvs. klikpris. Ud over prisen kigger Google også på hvor relevant indholdet i annoncen sammenholdt indholdet af din hjemmeside. Den virksomhed med mest relevant indhold og med bedste bud, vinder auktionen.

Vi kan hjælpe dig med at opsætte en Google AdWords kampagne, eller optimere din nuværende.

Hvorfor skal jeg bruge Google AdWords?

Google AdWords er en hurtigere og mere effektiv måde at opnå synlige resultater på her og nu, end almindelig søgemaskineoptimering (SEO). Google AdWords kan derfor være et godt supplement til dit SEO arbejde, hvis du ønsker at opnå resultater allerede i dag. Den eneste du skal være opmærksom på er, at det koster pr. klik. Det vil sige, du betaler, når potentielle kunder klikker på din annonce. Det koster derimod ikke noget pr. klik, hvis du ligger højt med en almindelig organisk søgning. Du kommer derfor kun til at betale for de potentielle kunder, der er interesseret i din virksomhed.

Google AdWords annoncering er relevant for dig uanset din virksomheds størrelse – alle kan få glæde af en Google Adwords kampagne. Der er ingen bindinger ved at bruge Google Adwords – du kan starte og stoppe en kampagne, som du har lyst til. Du kan også sætte din kampagne på pause. Du kan ydermere selv bestemme, hvornår dine kampanger eller annoncer skal vises. Du bestemmer også helt selv, hvor stort dit budget skal være til din annoncerig.

Fordelene ved at bruge Google Adwords

Der er mange fordele ved at benytte sig af online annoncering gennem Google AdWords. Du har mulighed for at tiltrække flere kunder gennem flere besøgende på din hjemmeside. Du kan øge dit online salg, eller få flere potentielle kunder til at kontakte dig. Du har også mulighed for at få flere kunder tilbage på din hjemmeside for at købe mere. Det kan derfor godt betale sig at investere i online annoncering, da dit afkast vil blive større, da du hurtigt kan eksponere til en stor del af det potentielle marked med din annoncering.

Du kan have flere kampanger i gang på samme tid, og målrette disse efter en specifik målgruppe. Du kan målrette dine annoncer både lokalt og globalt. Det vil sige, du kan målrette mod kunder i bestemte lande, regioner eller byer. Du kan også vælge, at kampagnen skal ramme en bestemt kundegruppe inden for en bestemt radius fra din virksomhed eller butik.

Gennem Google AdWords kan du nå ud til dine potentielle kunder på det rettet tidspunkt. Du rammer nemlig de personer, der søger på netop dit søgeord. De søger efter produkter eller serviceydelser, som du kan tilbyde. Du rammer derved præcist den målgruppe, der leder efter dig og din virksomhed.

Kontakt os allerede i dag – og kom i gang med din online annoncering.

Hvordan arbejder vi med Google Adwords?

Det er nemt at oprette en konto på Google AdWords, men det kan være svært at opnå de bedste resultater, hvis du ikke har den rette viden og erfaring med at arbejde med Google AdWords. Det kan hurtigt blive en dyr affærer, hvis du ikke gør det korrekt, og ikke får ramt den rigtige målgruppe. Det er også meget ressourcekrævende at opretholde en Google AdWords konto.

Vi vil gerne hjælpe med at opsætte din Google Adwords konto, eller tage et kig på din nuværende. Vi arbejder typisk ud fra denne proces:

  1. Vi opsætter din konto, hvis du ikke har en i forvejen.
  2. Vi laver en søgeordsanalyse, og hvis du har en konto i forvejen, vurderer vi din konto ud fra vores analyse.
  3. Vi planlægger dine kampagner, og identificerer annoncegrupper.
  4. Vi hjælper dig med fastsættelse af budget.
  5. Vi udarbejder nye annoncetekster samt optimerer eksisterende.
  6. Vi holder øje med dine kampagner, og sender overskuelige rapporter, så du hele tiden kan følge med i udviklingen.
  7. Vi optimerer løbende, da Google Adwords er en dynamisk annonceplatform.

Bliv klogere på Google AdWords

Quality Score

Du kan følge med i, hvor gode dine kampagner, annoncer og søgeord er gennem din Quality Score – på dansk: Kvalitetsresultat. Quality Score er vigtigt at fokusere på, da jo højere din score er, jo bedre forudsætning har du for at betale den billigste klikpris. Quality Score måles ud fra en skala på 1-10, hvor 10 er den højeste og bedste score du kan få. Google vurderer hvilken score du får ud fra forskellige parametre. Generelt handler det om, at du har en rød tråd mellem dine søgeord, din annonce og din landingsside. Neden under vil vi forklare nogle af de vigtigste parameter Google tager med i sin vurdering af Quality Score.

CTR

Click Through Rate (CTR) – på dansk: Klikrate, er den andel af brugerne, der ser din annonce og klikker på den. Jo flere der klikker, jo bedre bliver dit kvalitetsresultat. Google belønner dig ved at vurdere, at din annonce må være super relevant, da mange klikker på den. Google tjener også mere ved at din annonce er relevant, da flere klikker på den. Det er jo bedre at ti klikker på din annonce frem for tre.

Annonce

Det er vigtigt at din annonce er relevant i forhold til den pågældende søgning. Google kigger på om det pågældende søgeord eller frase indgår i annonceoverskriften, og om annonceteksten passer til emnet. Kort sagt: Jo mere relevant din annonce er, jo bedre. Du skal dog være opmærksom på, at Google ikke belønner dig ved at skrive det samme ord igen og igen. Du skal skrive naturligt med gode og fangende sætninger, der for brugeren til at klikke på din annonce frem for konkurrenternes.

Landigsside

Den landigsside der er knyttet til din annonce, spiller også en vigtig rolle for din Quality Score. Landigssiden skal være relevant med relevant indhold. Dit søgeord eller frase skal også indgå på din landingsside, samt relevant indhold der matcher emnet.

Negative søgeord

Negative søgeord er ord, du ikke ønsker din annonce skal blive fundet på. Dette vil indskrænke at brugere som ser og klikker på din annonce, kun bliver potentielle bruger, der rent faktisk leder efter det du kan tilbyde.

Det er en god ide at fjerne ord der ikke er salgsrelateret, som fx gratis, sammenligning, test osv. Det kan også være produkter, du ikke har i dit sortiment, men som alligevel kan føre til, at din annonce bliver vist. Et samme gælder for brand eller mærker, du ikke sælger.

Negative søgeord kan blive tilføjet både på kampagne og annonceniveau. Sæt dig ned og lave en liste med alle de ting, du ikke sælger. Negative søgeord er vigtige, så brug gerne god tid på dette.

Bud og priser

Hver gang der bliver foretaget en søgning på Google, kører Google en auktion, som bestemmer hvor dine annoncer placeres i relation til andre annoncører, der også annoncer på samme søgeord som dig. Auktionen afgør, hvilke annoncer der bliver vist på den pågældende søgning, og hvilke rækkefølge de vises i. Auktionen afgør også hvor meget du skal betale pr. klik. Google bruger det koncept, at den der vinder auktionen, kun skal betale den pris, der svare til det næsthøjeste bud. Det vil sige, hvis du vinder, og byrder 10 kr., og din største konkurrent kun byder 5 kr., skal du kun betale 5 kr.

Du vælger selv det maksimale beløb, du vil betale for de forskellige søgeord. Du kommer derfor aldrig til at betale mere end den maksimale pris, du selv har valgt. Du kan til enhver tid ændre dit maksimale bud.

Det kan være svært at vurdere, hvad dit maksimale bud skal være. Der er forskellige faktorer der spiller ind. Som hovedregel bør du først og fremmest tage profitten i betragtning på de produkter eller services, du annoncerer for. Hvis du eksempelvis sælger et produkt til 50 kr., hvor du kun tjener få kroner pr. salg, bør du ikke have en høj maksimal pris. Sælger du derimod produkter til flere tusinde kroner, hvor du opnår en større profit pr. solgte produkt, kan dit bud godt sættes højere.

Du kan få et fingerpeg om, hvad dit maksimale bud må være, hvis du kender din profit pr. produkt samt din konverteringsfrekvens:

Maksimalt bud = profit * konverteringsfrekvens i procent.

Hvis du eksempelvis tjener 50 kr. på et produkt, og din konverteringsfrekvens er 3%, beregner du dit maksimale bud såldes: 50*(3/100) = 1,5 kr. Du bør derfor indstille dit maksimale bud til at være 1,5 kr. Du kan dog godt byde mere, hvis dine kunder har en tendens til at købe mere end et produkt eller hvis de konkurrenter er meget aggressive i deres budgivning.

Ad Rank

Det gælder ikke om kun at byde højest, hvis du skal vinde auktionen. Google benytter sig af en formel der hedder Ad Rank – på dansk: Annoncerangering. Google bruger denne formel til at afgør hvilken position din annonce for. Ad Rank udregnes ved at gange Quality Score med det maksimale bud, som du er villig til at betale for et enkelt søgeord.

Quality Score er derfor et vigtigt parameter, da du godt kan opnå en højere annonceposition end dine konkurrenter, hvis din Quality Score er højere, også selvom du har budt mindre.

Du kan se et eksempel på en udregning af Ad Rank:

Annoncør

Quality Score

Maks. bud

Ad Rank

Annonceposition

Annoncør 1

8

8 kr.

64

3

Annoncør 2

10

9 kr.

90

1

Annoncør 3

5

13 kr.

65

2

Annoncør 4

2

18 kr.

36

4


Konverteringssporing

Konverteringssporing er et gratis værktøj, som er godt at kende, når man arbejder med Google AdWords. Ved at opsætte konverteringssporing kan du se, hvad der sker efter din besøgende har klikket på din annonce. Du kan se om kunden har købt et produkt, ringet til dig, tilmeldt sig dit nyhedsbrev mm.

Fordelen ved at spore dine kunders er adfærd, er at du kan se hvilke søgeord eller fraser kunderne har brugt, når de klikker på din annonce. På den måde kan du se hvilke søgeord, annoncer, annoncegrupper og kampagner der virker bedst for dig, og hvilke du eventuelt bør optimere.

Forskellige annonceformer

Der findes forskellige former for online annoncering du kan benytte dig af i forbindelse med Google Adwords.

  • Søgenetværksannoncering, som er annoncering i søgeresultaterne. Dette er den mest almindelige form for online annoncering, og er også denne form, vi har lagt mest vægt på i vores gennemgang.
  • Displayannoncering, som er annoncering på andre hjemmesider eller apps. Dette foregår som bannerannoncering.
  • Shopping-annoncering, som er produkter i webshops, som kommer frem øverst i søgeresultaterne.
  • Videoannoncering, som er annoncering på YouTube med en videoannonce.
  • Remarketing, som er annoncering til besøgende, som har været inde og besøge din hjemmeside eller webshop.