En tekstforfatter der skaber resultater

Her kan du læse lidt om SEO-Partners som tekstforfattere. Vi kan leverer tekster med mange formål. Alt lige fra pressemeddelelser, tekster til hjemmesider og nyhedsbreve osv. 

Profile Christian Juhler
Få et tilbud på din tekstforfatning her

Hvad er en tekstforfatter?

En tekstforfatter har til opgave at lave tekster der fænger! En tekst der fænger får nemlig kunden til at blive lidt længere. De skal også sørge for, at sætningen er grammatisk korrekt. Du har sikkert prøvet at læse din lille nevøs danskopgave og tænkt; ”hvornår kommer punktummet?”. Der er nemlig ikke noget der skræmmer læsere væk, som en ustruktureret tekst.

En tekstforfatter kan også lave oversættelser! Når dansk bliver oversat til engelsk er der ét typisk problem, og det er danglish! Danglish er når en dansker tager en engelsk tekst og oversætter direkte (nogle gange ord for ord) til engelsk. Når det sker, ender man med en tekst der er ulidelig at læse for en engelsktalende person. Med andre ord, en tekstforfatter sørger for, at en smuk dansk tekst også er smuk på engelsk.

Tekstforfatter

Hvornår skal man bruge en tekstforfatter?

Det koster jo penge? Så hvornår skal man bruge en tekstforfatter? En tekstforfatter kan alt! Okay, måske ikke alt, men ‘den’ kan skrive alle de tekster der er vigtige for virksomheden, store som små. Det kan være alt, lige fra et nyhedsbrev på 2-3 sider, til et en metabeskrivelse (den lille tekst på Google under det blå skrift) på 160 tegn.

Her er et par eksempler på hvad en tekstforfatter kan:

  • Artikler
  • Undertekster (subtitles)
  • Produktbeskrivelser
  • Oversættelser
  • Metabeskrivelser
  • Nyhedsbreve

Hvilken rolle spiller tekstforfatteren i SEO?

Søgemaskineoptimering (SEO) er en proces der kræver en stærk tekstforfatter. Der er meget tekst på en hjemmeside og al den tekst er vigtig for, at hjemmesiden finder vej til toppen af Google. Googles algoritmer er komplekse, men med de rigtige redskaber kan man skabe et overblik, effektivisere hjemmesiden og gøre den til en kundemagnet uden lige. Mange af de her redskaber er på computeren, men der er ét element man ikke kan få på computeren, og det er en tekstforfatter.

Tekstforfatteren skriver teksten så den er lækker at læse, bagefter kan der laves en SEO analyse på den, så teksten optimeres. Forskellen på at lave sine egne tekster fremfor at bruge en tekstforfatter, er at den allerede har mange af elementerne integreret i første kladde. Der skal derfor ikke store ændringer til og teksten beholder essensen. Hvis den ikke har et SEO-orienteret fundament, kan der komme store ændringer i den endelige udgave. Sprogfejl er et gennemgående problem i salgstekster.  Hvis der er mange sprogfejl, skader det hjemmesidens troværdighed og derved dens placering på Google.

Corporate storytelling!

Corporate storytelling er en metode, som hyppigt bliver brugt i markedsføring og newsreleases der går ud til kunder via e-mails o. lign. Med denne metode kan man give kunder en masse information uden at det bliver hårde fakta, som ingen gider læse sig igennem. Fortællinger har fra tidernes morgen været en metode til at overdrage information eller skabe underholdning.

I forretnings øjemed er det en utrolig effektiv måde at fange kunders opmærksomhed på. Fortællingen kan være alt lige fra et eventyr til en gyser, men det grundlæggende i historien er at præsentere virksomheden på en spændende måde. Det kan også være en nyhed, en event eller andet, som I ønsker skal ud til Jeres kunder.

Teknisk baggrund

Odense og Danmark har mange brancher og hver branche har deres eget sprog. Vores tekstforfattere har en blandet baggrund, og vi går meget op i at finde den rigtige til opgaven. Hvis ikke vi har arbejdet med branchen før, så laver vi en hurtig og effektiv research, for at finde ud af hvilke keywords der går igen, samt hvilken terminologi der kendetegner branchen. Nogle brancher har vi enten arbejdet med før eller har personligt kendskab til den.

Uanset hvilket grundlag vi starter på, ved vi det er utroligt vigtigt, at de rigtige ord bruges i den rigtige sammenhæng. Det giver et bedre resultat og virksomheden fremstår mere professionel. Den tekniske viden er særligt vigtig i oversættelser fordi der ofte vil være et hav af synonymer til det oversatte ord. Uden teknisk viden risikerer I at det forkerte ord bliver valgt og sætningens mening bliver fejltolket.  

Hvem er vores tekstforfattere?

SEO-partners har et hav af dygtige tekstforfattere til rådighed. To af vores primære tekstforfattere kan ses her: 

Teodor kan oversætte fra dansk til engelsk, samt skrive direkte på engelsk. Han kan også lave SEO. Hvis du vil vide mere om hvem Teodor er og hvad han kan, så klik her. 

Reino Einmann har et hvis fokusområde hos SEO-Partners ligger i internationale kunderelationer og produktion af søgemaskineoptimering. Han vil derfor hjælpe udenlandske såvel som danske virksomheder med at lave effektive engelsksprogede sites. 

Derudover har vi flere tekstforfattere med speciale i Dansk. Ud fra opgaven finder vi den rette freelancer til, at løse opgaven. Alle freelancere har en lang videregående uddannelse eller er under uddannelse.

Profile Christian Juhler

Christian Juhler

Teodor Mygind

Teodor Mygind

Reino Einmann

Reino Einmann

Close Menu